rasa itu datang lagi
mengocak jiwa
mencipta resah
sungguh
aku despise rasa itu
mengapa mesti kau muncul lagi?
syoh!
pergi jauh-jauh
jangan berani datang lagi!
Angah
p/s - kekekeke.. matilah kalau pencinta bahasa baca ini tulisan..
Cetusan hati, ilham jiwa, luahan rasa, tarian jari, sulaman kata, tersebut cerita..
Thursday, 26 February 2009
Friday, 20 February 2009
Post PGL: A question
Benonya le kan, berapa ramai pompuan-pompuan yang Sultan Melaka syok kan, yang ended up syok kat Hang Tuah, and Hang Tuah layan gak eh?
1 - Gusti Puteri Raden Adjeng Retno Dumilah aka Puteri Gunung Ledang
2 - Tun Kudu - kot tengok cite P Ramlee tu, yang Hang Tuah kasi makan sirih jampi nak kasi hilang syok kat Hang Tuah so that leh kawen dengan Sultan
3 - Melor - orang asli dalam cite P Ramlee tu gak
Tu yang aku ingat le kan. Kot le Hang Li Po pun syok gak kat Hang Tuah ke kan. Kot le ada yang lain lagi. Hensem sangatkah Hang Tuah tu? Charming? Gagah?
Aiyo! Moskel aku. Pastu, dia ofkos takkan amik pompuan tu selepas berflirt bagai, atas dasar kesetiaan pada Sultan. Right.
Angah
1 - Gusti Puteri Raden Adjeng Retno Dumilah aka Puteri Gunung Ledang
2 - Tun Kudu - kot tengok cite P Ramlee tu, yang Hang Tuah kasi makan sirih jampi nak kasi hilang syok kat Hang Tuah so that leh kawen dengan Sultan
3 - Melor - orang asli dalam cite P Ramlee tu gak
Tu yang aku ingat le kan. Kot le Hang Li Po pun syok gak kat Hang Tuah ke kan. Kot le ada yang lain lagi. Hensem sangatkah Hang Tuah tu? Charming? Gagah?
Aiyo! Moskel aku. Pastu, dia ofkos takkan amik pompuan tu selepas berflirt bagai, atas dasar kesetiaan pada Sultan. Right.
Angah
Wednesday, 18 February 2009
Patience, consistence... err..persistence?
Kekekekee.. dah macam kelas bahasa lak. Sumanya, salahkan si kembar di benua pulau tu! Dia yang tambah lagi satu katakunci. Amboi amboi amboiiiii..! Kekekeke.. Tapi betul le tu. Consistence tu terus-terusan. Persistance tu.. macam berusaha tetap berusaha tanpa kenal jemu gitu. Dak? Pushing myself to the limit, ofkos without hurting myself le kan. Kot dah injured kang, payah lak.
Semalam aku bererobik 20 min. Kot ikut hati, nak lama lagi. Tapi apakan daya, malas menguasai diri. Camana nak kurus, kan. Tak challenge diri lelebih. Ngengada je. Tapi takpe. 20 mins is still better than nothing. Kot ikut logik akal aku, sambil makan HL, buat lagi exercise, harus le turun kan berat ni? Tapi tulah.. Lemak kental. Sekental jiwa. Hampeh.
Tonight, aku akan menonton PGL. Masa first season dulu aku dah tengok. Tapi dengan sapa ntah. Kali ni, dengan laki aku. Dia yang tak penah masuk IB, nak masuk for the first time malam ni.
Esok, pagi-pagi buta, sebelum subuh, nak kena gi Kerteh. Naik Fireflyz. Flight kul 6.30 pagi. Bilal pun tak bangun tido lagi, aku udah kena kuar rumah. Balik petang esok, kul 6 lebih. Hari Jumaat masuk keje ala-ala pekerja berdedikasi.
Orait. Till then.
Angah
Semalam aku bererobik 20 min. Kot ikut hati, nak lama lagi. Tapi apakan daya, malas menguasai diri. Camana nak kurus, kan. Tak challenge diri lelebih. Ngengada je. Tapi takpe. 20 mins is still better than nothing. Kot ikut logik akal aku, sambil makan HL, buat lagi exercise, harus le turun kan berat ni? Tapi tulah.. Lemak kental. Sekental jiwa. Hampeh.
Tonight, aku akan menonton PGL. Masa first season dulu aku dah tengok. Tapi dengan sapa ntah. Kali ni, dengan laki aku. Dia yang tak penah masuk IB, nak masuk for the first time malam ni.
Esok, pagi-pagi buta, sebelum subuh, nak kena gi Kerteh. Naik Fireflyz. Flight kul 6.30 pagi. Bilal pun tak bangun tido lagi, aku udah kena kuar rumah. Balik petang esok, kul 6 lebih. Hari Jumaat masuk keje ala-ala pekerja berdedikasi.
Orait. Till then.
Angah
Tuesday, 17 February 2009
Progress
Yesterday, I had a discussion with dear hubby. Pasal lemak sifar dan hutang sifar. Hik! Azam tahun baru aku, yach.. or rather azam yang dah dipasang bertahun yang lalu..
Aku bentangkanlah kes aku. In order to achieve hutang sifar, belanja kena jimat cermat. In order to achieve lemak sifar, makanan lemak kena kurang, exercise kena lebih. In order to accomplish both, consistency kena ada. Sabar kena ada. Dan setelah difikirkan, we decided dah tanak beli dah HL. Abih stok, abih dah. Huhuhuhuuu!! Kepada sesapa yang nak tau setakat mana aku berjaya dengan HL, percayalah yang aku tidak ke mana-mana. Takat turun 2kg je hari tu. Tak kuasa aku nak layan.
Now, since the past couple of weeks, aku dah start exercise regularly. Regular lah tu.. kot ada, selang cuma sehari dua je. Pastu masih buat lagi. Yang buat aku bosan dengan HL, dah aku tambah exercise pun, tak nak turun gak berat. So, aku telah pangkah HL dari hidup aku. Aku rasa aku perlu go back to basics untuk lose weight - jaga makan, exercise. I've learned that before and I should practise what I've done before. Sabar itu katakunci. Consistency is the other. Pastu, it's about changing lifestyle, kan. Kot makan HL, mana nak change lifestyle. And, kalau pun aku turun weight tu sikit pun based on exercise and eating healthily, aku tak sakit hati. Sebab, I won't burn big hole in my pocket! Hik!
Tuuuu diaaaa azam!
Pastu, duit yang guna untuk beli HL, boleh aku bayar hutang, or save. Doesn't matter. Dari sponsor hidup Beckham (still lagi ke?), baik aku sponsor hidup sendiri.
*sungguh looking forward to life without HL!!*
Lagi satu kan.. lari topik ni.. sekarang aku tengah seronok bertani. Ye dek non! Akak bercucuk tanam kat balkoni akak tu! Dulu ada pokok hiasan je. Pastu akak dah letak pandan. Pastu ada letak pokok misai kucing. Pastu ada serai. Ni new addition, ada pokok cili dek nonnn!! Pokok cili tu, dulu akak beli benih je. Dalam 2 hengget je. Pastu akak semai le suma. Tak le expect banyak yang tumbuh. Sekali, tumbuh almost all kot! Now akak ada dalam 50 batang anak pokok cili! Kalau hidup mekar suma berbuah segala, boleh akak jadik tokeh cili kat internet lak! Hik!
Tak lama lagi, leh jadik taman herba lak rumah tu. Tapinya, tulah kan.. space limited gitu. Tatau camana nak letak pokok tu suma. Sungguh menghiburkan benonya tengok pokok-pokok tu hidup dari hari ke hari.
Okeh, tu je update. Sekian.
Angah
Aku bentangkanlah kes aku. In order to achieve hutang sifar, belanja kena jimat cermat. In order to achieve lemak sifar, makanan lemak kena kurang, exercise kena lebih. In order to accomplish both, consistency kena ada. Sabar kena ada. Dan setelah difikirkan, we decided dah tanak beli dah HL. Abih stok, abih dah. Huhuhuhuuu!! Kepada sesapa yang nak tau setakat mana aku berjaya dengan HL, percayalah yang aku tidak ke mana-mana. Takat turun 2kg je hari tu. Tak kuasa aku nak layan.
Now, since the past couple of weeks, aku dah start exercise regularly. Regular lah tu.. kot ada, selang cuma sehari dua je. Pastu masih buat lagi. Yang buat aku bosan dengan HL, dah aku tambah exercise pun, tak nak turun gak berat. So, aku telah pangkah HL dari hidup aku. Aku rasa aku perlu go back to basics untuk lose weight - jaga makan, exercise. I've learned that before and I should practise what I've done before. Sabar itu katakunci. Consistency is the other. Pastu, it's about changing lifestyle, kan. Kot makan HL, mana nak change lifestyle. And, kalau pun aku turun weight tu sikit pun based on exercise and eating healthily, aku tak sakit hati. Sebab, I won't burn big hole in my pocket! Hik!
Tuuuu diaaaa azam!
Pastu, duit yang guna untuk beli HL, boleh aku bayar hutang, or save. Doesn't matter. Dari sponsor hidup Beckham (still lagi ke?), baik aku sponsor hidup sendiri.
*sungguh looking forward to life without HL!!*
Lagi satu kan.. lari topik ni.. sekarang aku tengah seronok bertani. Ye dek non! Akak bercucuk tanam kat balkoni akak tu! Dulu ada pokok hiasan je. Pastu akak dah letak pandan. Pastu ada letak pokok misai kucing. Pastu ada serai. Ni new addition, ada pokok cili dek nonnn!! Pokok cili tu, dulu akak beli benih je. Dalam 2 hengget je. Pastu akak semai le suma. Tak le expect banyak yang tumbuh. Sekali, tumbuh almost all kot! Now akak ada dalam 50 batang anak pokok cili! Kalau hidup mekar suma berbuah segala, boleh akak jadik tokeh cili kat internet lak! Hik!
Tak lama lagi, leh jadik taman herba lak rumah tu. Tapinya, tulah kan.. space limited gitu. Tatau camana nak letak pokok tu suma. Sungguh menghiburkan benonya tengok pokok-pokok tu hidup dari hari ke hari.
Okeh, tu je update. Sekian.
Angah
Tuesday, 10 February 2009
Battle continues
Long weekend is bad for diet! Hancus. Tapiiiiii.. aku still ingat untuk berexercise. Hik! Semangat masih utuh ni. Berbekal kata kunci 'sabarrrrrrr', aku telah berjaya mengawal diri dari menimbang untuk beberapa hari ni. Yelah.. takde kat umah! Kekekekeke..
I did one round of aerobic kat umah parents aku over the weekend, plus berfast walk sebanyak 7 round (2.8km) kat Kompleks Sukan Ampangan. Laki aku pun aku heret sama berfast walk. Okaylah tu kot. Hopefully, ada lah sikit fat yang burn. Hopefully, the amount of energy burned was more that the energy intake.
Hari ni, minggu ni, usaha juang akan diteruskan lagi. Aku perlu pupuk untuk jadikan exercise ni way of life semula. Huhuhuhuuuu... And, oh aku tak larattt nak teguk HL!! Huhuhuuu!! Tak suka, youuu!! Not my taste! Uhuk! Tapi tulah kan.. demi nak kurus, perjuangan harus diteruskan!
Perlukah aku ikut cara Wak lak makan pisang tiap pagi dengan air eh? Dah beberapa bulan dah, aku amalkan minum air kosong pagi lepas bangun tido, before buat apa pun hatta berus gigi sekalipun. Taik gigi tu yang ada enzim-enzim kesihatan kot. Tak tau mana aku amik petua tu, dan tak tau pun apa kesan kat badan aku. Cuma aku assume bagus jelah kan mulakan hari dengan air kosong. Tapi kot nak try pisang lak, kenalah abaikan air itu? Camno tu?
Demi untuk sihat dan kurus, aku akan terus tabah! Huhuhuhuuuuu.. *merana*
Angah
I did one round of aerobic kat umah parents aku over the weekend, plus berfast walk sebanyak 7 round (2.8km) kat Kompleks Sukan Ampangan. Laki aku pun aku heret sama berfast walk. Okaylah tu kot. Hopefully, ada lah sikit fat yang burn. Hopefully, the amount of energy burned was more that the energy intake.
Hari ni, minggu ni, usaha juang akan diteruskan lagi. Aku perlu pupuk untuk jadikan exercise ni way of life semula. Huhuhuhuuuu... And, oh aku tak larattt nak teguk HL!! Huhuhuuu!! Tak suka, youuu!! Not my taste! Uhuk! Tapi tulah kan.. demi nak kurus, perjuangan harus diteruskan!
Perlukah aku ikut cara Wak lak makan pisang tiap pagi dengan air eh? Dah beberapa bulan dah, aku amalkan minum air kosong pagi lepas bangun tido, before buat apa pun hatta berus gigi sekalipun. Taik gigi tu yang ada enzim-enzim kesihatan kot. Tak tau mana aku amik petua tu, dan tak tau pun apa kesan kat badan aku. Cuma aku assume bagus jelah kan mulakan hari dengan air kosong. Tapi kot nak try pisang lak, kenalah abaikan air itu? Camno tu?
Demi untuk sihat dan kurus, aku akan terus tabah! Huhuhuhuuuuu.. *merana*
Angah
Subscribe to:
Posts (Atom)