Kata orang, untuk hidup dalam rumahtangga yang bahagia, perlu ada keserasian di antara suami dan isteri. Kata orang lagi, punya banyak persamaan sesama pasangan boleh mengeratkan hubungan. Namun ada juga yang berpendapat, perbezaan yang nyata yang boleh mengeratkan hubungan. Entahlah. Yang penting bagi aku, suami dan isteri itu sendiri perlu tahu tanggungjawab masing-masing dalam berumahtangga.
Isteri: Babe, kita ada persamaan tak?
Suami: Ada. Gigi kita sama besar.
Sungguh. Kadang-kadang persamaan yang tidak tercapai dek akal itulah yang mengukuhkan dan membahagiakan rumahtangga.
Angah
Cetusan hati, ilham jiwa, luahan rasa, tarian jari, sulaman kata, tersebut cerita..
Wednesday, 18 March 2009
Monday, 16 March 2009
Update!
1 - Aku memang dah lama tak tengok berita kul 8 tu. Bosan. Balik-balik politik yang macam main pondok-pondok. Buat aku darah tinggi. So, as the alternative, I am hooked to channel 702. Layan Oprah lagi bagus. Lagi educating. Lagi ada makna. Last few weeks, dia ada tunjuk pasal show Biggest Loser. Currently dah masuk 8th season kot kat US nun. Tapi, kat Mesia ni baru tunjuk season 1. Being obsessed with weight loss, harus le aku hooked to the show. It's shown daily on weekdays, at 7pm. Tapi last week, dah hujung-hujung, aku termiss. Geram le kan sebab aku nak tau sapa yang menang. Kat website Biggest Loser tu takde tunjuk pasal season 1 - 3. And nak dijadikan cerita, malam tadi, laki aku flip-flip channel, aku ternampak le schedule untuk Biggest Loser tu. Macam marathon gitu. Mula kul 10 malam sampai kul 3 pagi. Aiyo! Tapi, demi nak gak tau apa ending dia, aku layannnn! Sabo je le. Huhuhuhuhu.. kul 3 lebih baru tido. Siap mimpi lagi pasal Biggest Loser! I tell you lah kan obses ke tidak kalau dah gitu. Kekekekeeke.. Anyway, it's much much much better than watching the news, kan? Hik!
2 - Aku as usual busy tahap lumayan. What with normal work yang dah agak abnormal, and ditambah lak ISO Audit yang akan datang pada minggu depan. Both Wednesday and Thursday next week. This week, aku kena pulun make sure documents lengkap. Mana yang tak lengkap, kasi gak lengkap! Huhuhuhuuu.. Dah jadik specialty aku for the past few years dah now. So, selagi tak abih lagi audit ni, agak payah le ym aku nak bernyala yach! Doakan moga kali ni pun, audit will be smooth.. Amin.
3 - Oh, aku dah turun 3kg in total. Tak banyak, tapi takpelah. Aku redho. Pokok pangkalnya, aku tak keluarkan RM400 sebulan untuk kurus.. Huhuhuhuu.. Eat right, exercise right, inshaallah kurus tu.. Sabarrrr.. With that lost, aku dah di bawah 60kg semula.. barely, though!! But it's enough as a motivation.
Oklah. Dah abih idea. Till then.
Angah
2 - Aku as usual busy tahap lumayan. What with normal work yang dah agak abnormal, and ditambah lak ISO Audit yang akan datang pada minggu depan. Both Wednesday and Thursday next week. This week, aku kena pulun make sure documents lengkap. Mana yang tak lengkap, kasi gak lengkap! Huhuhuhuuu.. Dah jadik specialty aku for the past few years dah now. So, selagi tak abih lagi audit ni, agak payah le ym aku nak bernyala yach! Doakan moga kali ni pun, audit will be smooth.. Amin.
3 - Oh, aku dah turun 3kg in total. Tak banyak, tapi takpelah. Aku redho. Pokok pangkalnya, aku tak keluarkan RM400 sebulan untuk kurus.. Huhuhuhuu.. Eat right, exercise right, inshaallah kurus tu.. Sabarrrr.. With that lost, aku dah di bawah 60kg semula.. barely, though!! But it's enough as a motivation.
Oklah. Dah abih idea. Till then.
Angah
Wednesday, 11 March 2009
The Second Year
12 Rabiulawal is our wedding anniversary, according to the Hijrah Calendar. So, last Monday was our second anniversary. End of this month will be the other anniversary. Happy Anniversary to us. Alhamdulillah.
As usual, berbonding berdua, berborak bedtime story..
Si isteri: Babe, kalau kita ditakdirkan kita memang takde anak, nak ambik anak angkat tak?
Si suami: Taknak lah.
Si isteri: Okeh. Tapi, kita kena ada banyak duitlah.. nanti nak kena upah orang jaga kita bila kita dah tak larat nanti.
Si suami: Yelah. Kita migrate nak?
Si isteri: Huh? Awat nak migrate? Nak ke mana?
Si suami: New York.
Si isteri: New York? Nape?
Si suami: Sana ada Joe. Kita leh upah Joe jaga kita. Joe kan jaga orang tua?
Aiyoyoyoyoyoyo..!! Lihatlah Joe! Betapa thotfulnya laki aku pada kau! Kekekekekeke...
Angah
As usual, berbonding berdua, berborak bedtime story..
Si isteri: Babe, kalau kita ditakdirkan kita memang takde anak, nak ambik anak angkat tak?
Si suami: Taknak lah.
Si isteri: Okeh. Tapi, kita kena ada banyak duitlah.. nanti nak kena upah orang jaga kita bila kita dah tak larat nanti.
Si suami: Yelah. Kita migrate nak?
Si isteri: Huh? Awat nak migrate? Nak ke mana?
Si suami: New York.
Si isteri: New York? Nape?
Si suami: Sana ada Joe. Kita leh upah Joe jaga kita. Joe kan jaga orang tua?
Aiyoyoyoyoyoyo..!! Lihatlah Joe! Betapa thotfulnya laki aku pada kau! Kekekekekeke...
Angah
Friday, 6 March 2009
Banner baru!!
Huhhuhuhuhuhuuuu.. banner baruuu.. Dasar bosan dengan banner lama le kan. Pastu, aku tengok blog orang lain dah ada yang berubah rupa, so agak bosan bila tengok blog aku masih di takuk lama. Biarlah entry lama tak berupdate, tapi tetap seronok tengok blog ada banner baru.
Nape aku lama tak update eh? Ntah.. takde idea pun ye. Tak tau apa nak update pun ye gak. Asik cite pasal berat, aku pun naik muak baca. Altogether, masih ala-ala maintain at 60kg. Nape 'ala-ala'.. sebab hari tu aku timbang ada macam kurang sikit dari 60kg but not quite sekilo. So ala-ala le. Takpelah. Dah tak labur duit kat HL, manman udah le. InshaAllah, I'll get there. Eat healthily, exercise regularly. Huhuhuhuuu.. Ni dah 4 hari tak exercise. Guano mu? Tengoklah.. malam ni akan aku gagahkan jugak diri ini.
Okeh. Tu je le. Keje makin interesting tapi tulah kan.. load dia yang tak tahan tu. Tak tercapai dek tangan gitu. Whatever it is, aku bersyukur dengan apa yang aku ada. Alhamdulillah.
Happy wiken, people.. and to anak-anak ayam yang akan bergathering, see you ols later, yach! InshaAllah.
Angah
Nape aku lama tak update eh? Ntah.. takde idea pun ye. Tak tau apa nak update pun ye gak. Asik cite pasal berat, aku pun naik muak baca. Altogether, masih ala-ala maintain at 60kg. Nape 'ala-ala'.. sebab hari tu aku timbang ada macam kurang sikit dari 60kg but not quite sekilo. So ala-ala le. Takpelah. Dah tak labur duit kat HL, manman udah le. InshaAllah, I'll get there. Eat healthily, exercise regularly. Huhuhuhuuu.. Ni dah 4 hari tak exercise. Guano mu? Tengoklah.. malam ni akan aku gagahkan jugak diri ini.
Okeh. Tu je le. Keje makin interesting tapi tulah kan.. load dia yang tak tahan tu. Tak tercapai dek tangan gitu. Whatever it is, aku bersyukur dengan apa yang aku ada. Alhamdulillah.
Happy wiken, people.. and to anak-anak ayam yang akan bergathering, see you ols later, yach! InshaAllah.
Angah
Subscribe to:
Posts (Atom)